Repositorio ANID Producción científica asociada a proyectos y becas financiadas por ANID

  • Login
Más tiposGuía de búsquedas avanzadas
  • Programa
  • Institución
  • Año de concurso
  • Disciplinas
    • Disciplinas Fondecyt
    • Áreas Fondef
    • Sector de aplicación
    • Clasificaciones OECD
  • Regiones de Chile
  • Menu
    • Programa
    • Institución
    • Año de concurso
    • Disciplinas Fondecyt
    • Áreas Fondef
    • Sector de aplicación
    • Clasificaciones OECD
    • Regiones de Chile
View Item 
  •   DSpace Home
  • Resultados de Proyectos
  • Productividad
  • Tesis
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Resultados de Proyectos
  • Productividad
  • Tesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigating the effect of item-context on students performance on mathematics items

Thumbnail
View
ALMUNA_FELIPE_1623M.pdf (47.17Mb)
Type
Tesis Magíster
Program
Subdirección de Formación de Capital Humano Avanzado
Author
Almuna-Salgado, Felipe Javier
Abstract
The current research in Mathematics education recommends to measure how well students are able to apply their knowledge and mathematical skills and use them to solve problems in a real-life context but an increasing body of research has been ambivalent about the effects of contextualising mathematical tasks on students' performance. Thus, the present piece of research aims to investiga te the effect of an alteration of item-context on students' p...   Ver más
The current research in Mathematics education recommends to measure how well students are able to apply their knowledge and mathematical skills and use them to solve problems in a real-life context but an increasing body of research has been ambivalent about the effects of contextualising mathematical tasks on students' performance. Thus, the present piece of research aims to investiga te the effect of an alteration of item-context on students' performance, if any, on Mathematics items. Items with the same mathematical core whilst varying in objective figurative context are used in this study. The study will also examine to what extent the nature of demand of the item-context may affect students' performance. A mixed method approach is used due to the character of the research aims. In this study significant differences were not been found in students' performance when they solved items across altered contexts; but evidence indicated that students' performance on items required the second-order use of context may be more influenced by the alteration of context. The results of this research give sorne insight into how the second-order use of context may influence students' performance on Mathematics items. This outcome enhances the understanding of contextualised mathematical assessment and provides a foundation for future research into contextualised mathematical tasks.   Ver menos
Institution
The University of Melbourne
Date de publicación
2010
Academic guide
Stacey, Kaye
Academic degree
Magister en Educación
Metadata
Show full item record

ANID Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo

Moneda 1375, Santiago de Chile. Teléfono (+56 2) 365 44 00

¿NECESITAS AYUDA?

Centro de ayuda OIRS

o llámanos directamente al

(+56 2) 365 44 00

  • Políticas de Privacidad
  • Gobierno Transparente
  • Trabaja con Nosotros
  • Donación de Bienes
  • Webmail
  • Contacto
  • Acerca de RI 2.0
  • Otros repositorios
  • Políticas
  • Recursos de Información Anid
  • Ayuda
  • FAQs
Material de Donación
Contacto:

Moneda 1375, piso 13, Santiago.
Teléfono: (+562) 36 54 462.
Horario: L-J: 09:00 a 17:00 hrs.                   Vi: 09:00 a 14:00 hrs.

biblioteca@anid.cl

Nuevo Depósito
Política de Depósito

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsThis CollectionAuthorsTitlesProject IdDocument TypeSubject

ANID Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo

Moneda 1375, Santiago de Chile. Teléfono (+56 2) 365 44 00

¿NECESITAS AYUDA?

Centro de ayuda OIRS

o llámanos directamente al

(+56 2) 365 44 00

  • Políticas de Privacidad
  • Gobierno Transparente
  • Trabaja con Nosotros
  • Donación de Bienes
  • Webmail
  • Contacto
  • Acerca de RI 2.0
  • Otros repositorios
  • Políticas
  • Recursos de Información Anid
  • Ayuda
  • FAQs
       

Guía de búsquedas avanzadas

Nuestro Repositorio Digital cuenta con un gran número de búsquedas avanzadas, te invitamos a conocerlas mediante este video tutorial, aprenderás a utilizarlas para enriquecer tus resultados de búsqueda.

Versión PDF
  • Simple
  • Filtros
  • Frases
  • Metadato
  • Comodín
  • Difusa
  • Proximidad
  • Booleanos
  • Agrupación
  • Fechas
  • Ejemplos
Tu navegador no soporta videos HTML5, Puedes descargarlo.